Empowerment in ICT Skills: Making Use of Technology Tools – Reelika

Empowerment in ICT Skills: Making Use of Technology Tools

Executive Training Center, St Julians Malta

17.-23. juuni 2018

Juuni lõpus (17.-23. juuni) oli mul suurepärane võimalus osaleda Erasmus+ projekti kaudu täiendkoolitusel Maltal. Kokku osaleb meie kooli projektis 5 õpetajat, neist enamik keelekursustel. Mina valisin kursuseks “Empowerment in ICT Skills: Making Use of Technology Tools”.

Koolitusele minnes seadsin enesele üsna mitu eesmärki. Suuremat osa koolitusel käsitletavatest programmidest/keskkondadest ma kasutanud ei olnud. Seetõttu oli minu esimene ootus õppida ära mõned tõhusad töövahendid, mida hiljem nii ise kasutada kui ka oma kolleegidele tutvustada saaks. Koos digivahenditega soovisin keskenduda ka oma keeleoskuse turgutamisele. Eriti kõnele, mis on mul inglise keeles oluliselt nõrgem kui kõnest arusaamine või kirjutamine. Lootsin, et saan tutvuda ühe huvitava maa ja selle kultuuriga, sõlmida uusi toredaid tutvusi ning kuulda kuidas teistes riikides õpetajad IKT-vahendeid kasutavad, õpivad ning õpetavad. Lisaks oli mul veel üks väga isiklik eesmärk, võita hirm. Võita hirm rääkida teises keeles, võita hirm üksinda reisimise ees – piltlikult öeldes, lihtsalt visata end vette tundmatus kohas ja ujuda, tunda iseenda tugevust ja kasvatada enesekindlust. Kõik minu eesmärgid said kuhjaga täidetud.

Meeletu hirm üksinda reisimise ees vaibus juba Müncheni lennujaamas Malta lennukit oodates. Olin muretult leidnud üles terminali teise hoone ja sinna maa-aluse transferiga kohale jõundud. Reisisin vaid käsipagasiga ja see lihtsustas reisi veelgi. Maltal võttis mind vastu väga soe õhk ning palmid, ETI (Executive Training Center) töötajad juba ootasid mind ning õige pea istusin autosse ja sõitsin kooli juurde St Julians’is. ETI koolihoone on mitmekorruseline, seal asuvad nii klassid, kohvik kui ka nn In-House Residence, kus mina peatusin. Valik just selle majutuse kasuks õigustas end mitmeti. Esiteks oli väga mugav pärast tunde arvuti oma tuppa viia, sest tundide lõpu ja väljasõitude vahele jäi vaid napp 10 minutit. Teiseks oli ülimalt mõnus õhtul väsinuna omaette toas viibida.

Võtsin kohe esimesel õhtul ette jalutuskäigu linnas. St Julians on väike linn, tihedalt täis kollasest kivist maju ning lugematul arvul inimesi. Et parasjagu oli käimas Jalgpalli MM, siis olid pubid täis jalgpallifänne ja kõikjal oli ülev meeleolu. Nägin tublisti vaeva, et leida üks veidi vaiksem söögikoht, kus keha kinnitada. St Julians hämmastas mind imeliste vaadetega ning eksootiliste taimedega, mida kodumaal vaid potitaimena või botaanikaaia eksponaatidena näha saab. Varasematest õpingutest on paljud eksootilisemad puittaimed mulle tuttavad ja nii imetlesingi kõiki neid imelisi palme, araukaariaid, pähklipuid, viigipuid ja viigikaktusi.

Esmaspäevast reedeni algasid päevad koolitunniga. Tutvusime mitmesuguste  keskkondadega, mis võiksid õpetajatele nende töös vajalikud olla. Meie koolitaja Roberta oli väga sõbralik, kannatlik ja abivalmis ning tundsin, et mul on temalt palju õppida. Väga sümpatiseeris näiteks see, kuidas koolituse tarbeks oli välja valitud võimalikult sarnase kasutajaliidesega keskkonnad, et ka algajam arvutikasutaja hakkama saaks ning tekiks loogika, kuidas leida vajalikku nuppu või tööriista. Kõikidel töövahenditel siinkohal pikemalt peatuma ei hakka, kel on soovi leiab nende loetelu kursuse käigus valminud blogist või kodulehelt. Kuid eriti vaimustunud olen EdPuzzle ja H5P keskkonnast. Mõlema nime olin eelnevalt kuulnud, kuid kokkupuude puudus. H5P osutus aga selleks keskkonnaks, millega on koostatud uued I ja II kooliastme digiõpikud, mida siin blogis juba korduvalt kiitnud olen. Need kaks lisanduvad kindlasti minu igapäevaste töövahendite hulka.

Kursusel olid koos minuga õpetajad Itaaliast, Tšehhist, Rumeeniast, Soomest ja Slovakkiast. Lisaks tutvusin ka mõne õpetajaga väljaspoolt oma kursust, üks neist Saksamaalt ning teine Hispaaniast. Veetsime sageli õhtuti aega koos jalutades ning õhtust süües, arutlesime erinevate keelte iseärasuste üle ning rääkisime oma maade hariduselu muredest ja rõõmudest, toidust ning vaadetest elule. Nautisin väga neid ühiseid vestlusi ja lõin kaasa nii palju kui mu keeleoskus ja introvertne iseloom lubas. Kolmapäeva õhtul tundsin eneses murrangut: seda, et hirmu rääkida on palju palju vähem ja seda, et kõne on järjest ladusam. Kui oli vaja midagi kelletki küsida, siis ei veeretanud ma enam eelnevalt lauset kümneid kordi oma peas, vaid lihtsalt läksin ja küsisin. Ja sain hakkama!

Kahel pärastlõunal külastasime Malta vaatamisväärsusi. Teisipäeval käisime pealinnas Vallettas ja reedel Mdinas. Meid saatis suurepärane maltalasest giid Mario, kes oli elukutselt ajalooõpetaja ning itaalia ja inglise keele õpetaja. Lisaks huvitavatele ajaloolistele faktidele rääkis ta lahti paljud inglise keele mõisted ning selgitas milliseid sõnu ja väljendeid on mingis kontekstis sobilik kasutada. Näiteks mis vahe on sõnadel “shadow” ja “shade”. Esimene tähistab mingi objekti (nt inimese, puu vm) vaju ja teist kasutatakse koha jaoks, kuhu lihtsalt päikese valgus ei ulatu (nt päikese eest varju minema).

Valletta on Malta pealinn, aga ühtlasi ka EU väikseim pealinn ja Euroopa kultuuripealinn 2018. Ajalugu pole Valletta (ega üldse Malta) vastu just armuline olnud ja seetõttu on linna tulnud korduvalt taas üles ehitada. Seetõttu on Valletta kaasaegne tänavate planeering sirge, et anda ligipääs jahutavatele meretuultele. Mdinas, mis on Malta vana pealinn, on aga säilinud keskaegne tänavavõrgustik. Imelistel kõverikel tänavatel kõndides tekib tunne nagu viibiksid mingis kummalises filmis. Ja tõepoolest, siin on filmitud “Troonide mängu” üks episoode. Vaateplatvormilt avanes vaade merele ja giid pajatas, et hea tahtmise juures võib üle mere ka Sitsiiliat märgata ning juhtis meie tähelepanu eemalt paistvale pilvesambale, mis oli tegelikult vulkaani Etna suits.

Väga palju kaunist ja põnevat jäi Maltal nägemata ja jättis kripeldava soovi ühel päeval sinna tagasi minna. Praegu olen aga väga rõõmus ja tänulik oma Malta kogemuse eest. Tulin tagasi asjaliku kogemustepagasiga ning sõlmisin hulga uusi tutvusi.

Terve Malta pildigalerii leiab SIIT.