Executive Training Institute (ETI) Malta – Annely

Minu Malta, 25.02.-10.03.2018

Executive Training Institute (ETI) Malta
Paceville Avenue, St. Julians STJ3103, Malta

Erasmus+ projekt avas minu jaoks suurepärase võimaluse oma keeleoskuse arendamiseks. Olen väga tänulik meie kooli õpetaja Kaie Ehrpaisile, kes projekti kirjutas ning oli ettevõtmise eestvedajaks.

Minu peamine eesmärk oli parandada inglise keele suhtlemisoskust ja arendada endas julgust suhtlemisel. Valmistusin selleks põhjalikult ja tegin enne reisi läbi 3,5-kuulise inglise keele kursuse.

Valisin endale 2-nädalase inglise keele kursuse “Fluency and English Language Development for Teachers”, mis toimus Maltal Executive Training Institute’is. Otsustasin ennast majutada kohalikus Malta peres, eesmärgiga suhelda ka väljaspool koolitundi ja tutvuda kohaliku Malta koduga. Pere elas väikeses Sliema linnas, tüüpilises läbi kolme korruse paiknevas ja Maltale iseloomuliku rõduga korteris. Esimesel korrusel oli kohe väike külalistetuba ja köök, teisel korrusel pererahva elutuba ja magamistuba ning kolmandal korrusel paiknesid peretütre toad, millest ühes elasin mina. Pereisa oli kohalik ja pereema pärit Koreast. Pereisa töötas erakoolis filosoofiaõpetajana, temaga rääkisime palju ka hariduse teemadel. Kooli jalutasin iga päev kokku 4 km edasi-tagasi mööda kaunist promenaadi.

Esimest korda elus reisisin üksinda ja reisiärevus oli suur, sest minu keeleoskus oli väga tagasihoidlik ning puudus üksinda reisimise kogemus. Minu reis algas 25. veebruari varahommikul, kodus oli külma 25 kraadi. Maltale jõudsin lõunaks ja seal ootas mind mõnus 20-kraadine soojus. Reis sujus väga hästi, lennujaamas oli vastas kooli poolt saadetud töötaja, kes sõidutas mind majutuskohta. Puhkasin veidi, tutvusin oma perega ja jalutasin ümbruskonnas ringi.

Kool algas esmaspäeval, grupis oli 6 inimest, pärast lõunat 3-4 inimest. Õpetajad olid  väga professionaalsed, meeldivad ja toetavad. Grupp oli samuti väga tore ja sõbralik. Minu grupis oli sakslasi, itaallane ja soomlane, teisel nädalal mõned inimesed vahetusid ning meie gruppi lisandus ka poolakas. Koolis lõunatasime ja jagasime päeva muljeid kõik koos. Nädala lõpus käisime ühiselt õhtust söömas ja suhtlesime palju. Teisel nädalal õnnestus mul võtta lisaks mõned  individuaaltunnid. See oli tõeliselt intensiivne õpe, vestelda 1,5 tundi õpetajaga kahekesi hariduse teemadel. Mulle väga meeldis see kool, õppekorraldus ja õppemetoodika.

Osalesin ka kooli poolt korraldatud ekskursioonidel, pikem ekskursioon oli ühel laupäeval. Ekskursioonide käigus külastasin Malta pealinna Vallettat, Mosta ja Mdina linna, väikest kaluriküla Marsaxlokki ja teisi vaatamisväärsusi ning nautisin imelisi vaateid. Malta on väga kivine ja väga tihedasti asustatud. Imestasin selle üle, kui pisikestel põllulappidel tegeleti põllumajandusega, need olid ainult pisut suuremad kui minu aiamaa.

Kokkuvõttes võin öelda, et minu suhtlemisoskus paranes märgatavalt, sain väga palju julgust juurde. Loomulikult arenes ka keelest arusaamise oskus ning kogusin kuhjaga juurde uusi kogemusi. Mul ei ole enam hirmu üksinda reisimise ja suhtlemise ees. Meie projektimeeskond oli väga toetav – nii huvitav oli kuulata üksteise reisimuljeid, uusi kogemusi ja mida keegi õppis.

Aitäh veelkord Kaie Ehrpaisile, kes oli suurepärane projekti eestvedaja!

Ma väga loodan, et varsti plaanime juba järgmist projekti.