Õpilastest mängujuhid viivad läbi aktiivseid vahetunde

Liikuma Kutsuva Kooli programmi raames käisid kolm 6.-8. klassi õpilast aktiivsete vahetundide mängujuhtide koolitusel. Aktiivsed vahetunnid aitavad suurendada õpilaste kehalist aktiivsust koolipäeva jooksul. Samuti võivad organiseeritud aktiivsed vahetunnid mõjuda hästi õpilaste sotsiaalsetele suhetele – kiusamist aitavad vähendada ning konflikte ennetada eelkõige organiseeritud aktiivse vahetunni tegevused, mida võib mõtestatult läbi viia näiteks õpetaja või õpilasest mängujuht.

Õpilasest mängujuhtidel on vajalikud oskused ja teadmised korraldamaks kaas­õpilastele näiteks pikapäevarühmas või vahetunnis liikumismänge. Enda ja kaasõpilaste liikumisaktiivsuse suurendamisele aitavad mängujuhid muuta koolipäevi põnevamaks õpetajate koormust oluliselt kasvatamata.

Meie koolis on igal kolmapäeval üks vahetund, kus mängujuhid õpilastele tegevusi korraldavad. Tänaseks on toimunud juba 2 vahetundi. Mängujuhid on oma tegevuseha igati tublisti toime tulnud. Osalejate hulk on olnud suur ja  tagasiside väga positiivne.

No Images found.

Osalesime Euroopa Liidu programmeerimisnädal Code Week

Üleeuroopalist koodinädalat korraldatakse juba 2013. aastast. Eelmisel aastal programmeeris koodinädalal 2,7 miljonit inimest rohkem kui 70 riigist ning toimus üle 43 tuhande programmeerimisürituse. Programmeerimine aitab arendada erinevaid oskusi, nagu algoritmiline mõtlemine, probleemide lahendamine, loomingulisus ja tiimitöö – väga kasulikud oskused igas valdkonnas.

Alessandro Bogliolo, ELi programmeerimisnädala Code Week saadik ja vabatahtlikest koosneva meeskonna eestvedaja on öelnud: „Algusaegadest saadik on inimkond loonud, kasutades selleks kivi, rauda, paberit ja puitu. See on muutnud meie elu tundmatuseni. Nüüd elame aga teisel ajal, kus maailma voolitakse programmeerimiskeele abil. Erinevad ajad nõuavad erinevaid töökohti ja oskusi. Programmeerimisnädalaga Code Week anname igale eurooplasele võimaluse programmeerimisega tutvuda. Õpime programmeerimist, et kujundada oma tulevikku.“

Sellel aastal toimus juba 66 000 programmeerimisüritust. Osalevad riigid kantakse tulemustabelisse, kus arvesse läheb ürituste hulk riigi elanike kohta. Sel aastal oli Eesti Malta, Poola ja Montenergo järel 4. kohal.

Nissi kool osales esimest korda. 1. klass tegi pikslikunsti, 7. klass programmeeris Scratchiga interaktiivset Google’i logo ja Nissi Nutikate tüdrukud katsetasid pimeprogrammeerimist. Järgmisel aastal loodame juba kõike klasse programmeerimismängudesse kaasata.